OVER ALEGA

Alega Administraties is in 2017 opgericht door Erik Smiers met als doel om starters, ondernemers en het MKB vooruit te helpen met hun onderneming.

Alega is een afkorting van de eerste (Alpha) en laatste letter (Omega) van het Griekse alfabet. Wij hechten waarde aan duurzame samenwerkingen en streven er daarom naar om starters vanaf het begin van hun onderneming te ontzorgen. Persoonlijke aandacht, meedenken en creativiteit zijn sleutelwoorden voor de samenwerking. Maar zeker ook eerlijkheid en realiteit.

Alega ondersteunt bedrijven met hun financiële administratie van begin tot eind. Echter is een klant voor ons geen jaarrekening of aangifte. Een klant heeft een partner, een huis en misschien zelfs kinderen. Overal moet natuurlijk voor gezorgd worden. Dat begrijpen wij. We leveren daarom uitmuntende en flexibele service. Ook buiten kantoortijden zijn wij, indien nodig, goed bereikbaar.

Waarom Alega?

  • Betrouwbaar en deskundig
  • Jarenlange kennis en ervaring
  • Persoonlijke aandacht en helderheid
  • Sparringpartner voor financiële vraagstukken

Eigenaar Erik Smiers

Erik Smiers begon in september 1995 bij accountantskantoor Paardekooper en Hoffman (nu Mazars) in Rotterdam. In december 1999 maakte hij de overstap naar Perdaan Den Houting en Hendrikse (nu JAN© Accountants) in Landsmeer. Na negen jaar is hij gestart bij MB Accountants in Middenbeemster. Een paar maanden na zijn aanstelling kreeg hij de mogelijkheid om als ondernemer verder te gaan. Uiteindelijk groeide het bedrijf naar tien werknemers, veel nieuwe klanten en twee partners.

Op 1 juni 2017 heeft hij met veel enthousiasme zijn eigen onderneming Alega Administraties opgericht. Erik: “In al die jaren werkzaam te zijn in de financiële dienstverlening heb ik niet alleen veel werkervaring opgedaan, ik heb ook veel klanten waar ik al geruime tijd met plezier voor en mee werk.”